x

Les millors carreres d’Espanya continuen corrent-se a València Ciutat del Running

16 d'abril de 2026

València Ciutat del Running torna a alçar-se com la millor destinació nacional per a córrer. Un any més, els premis de la Reial Federació Espanyola d’Atletisme als millors esdeveniments de 2025, que s’entregaran en la Gala RFEA a Oviedo, ha coronat de nou la Marató València Trinidad Alfonso Zurich, la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich i el 10K València Ibercaja by Kiprun amb la distinció de les millors carreres nacionals en les seues respectives distàncies, com ja va ocórrer en 2024 o els anys precedents.

Mejores Carreras de España 2025

D’esta manera, la Marató València Trinidad Alfonso Zurich rep una nova distinció de la millor carrera nacional en la distància de 42.195 metres, un premi i guardó que acumula de manera consecutiva des de fa més de deu anys. En la seua edició de 2025, la prova valenciana, organitzada per l’SD Correcaminos, va veure com es registrava la millor marca femenina de l’any 2025 i un espectacular rècord de finishers a Espanya, superant els 30.000 arribats a meta, a més d’un bon nombre de rècords nacionals.

Una mitja amb rècord d’Europa

Per part seua, la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich va celebrar en la seua passada edició un rècord d’Europa, de la mà del suec Andreas Almgren, que va protagonitzar el registre més cridaner, juntament amb la keniana Agnes Jebet Ngetich, que aconseguia als carrers de València Ciutat del Running la millor marca de l’any i tercera millor marca de la història firmant un espectacular 1:03:08.

El 10K València, bressol de grans marques 


I, finalment, el 10K València Ibercaja by Kiprum no es queda arrere quant als seus registres i és protagonista habitual també de rècords del món, d’Europa, Espanya i d’un bon nombre de corredors en la meta. Organitzat pel CA 10K València, en la seua edició de gener 2025, la que s’ha tingut en compte en els premis d’esta gala, va firmar espectaculars registres com dos rècords continentals, 14 rècords nacionals, i més de 13.000 finishers en el 10K València.

Notícies relacionades