x

El Circuit 5K estrena els primers 391 metres de traçat en el Tram I

25 febrer, 2015

Els primers 391 metres del Circuit 5K Jardí del Túria ja han sigut oberts als corredors. Un primer tram dels 5.700 metres totals que conformaran este carril, de 2,60 metres d’amplària, i que ja poden disfrutar en el Tram I, prop del pont del 9 d’Octubre, els corredors i usuaris habituals de l’antic llit del riu.

[vcr_youtube_advanced url=”http://youtu.be/SkQa446F1uA” width=”640″ height=”360″ responsive=”no” autohide=”yes” rel=”no”]

Este primer tram servix per a establir les premisses del que serà la resta de l’obra“, ha assegurat l’arquitecte Carlos Campos. El nou paviment que xafaran els corredors, que té un grossor de 56 centímetres en tres capes, ha sigut avalat per l’Institut de Biomecànica de València, que ha realitzat els estudis previs i continuarà realitzant-los sobre el terreny per a “comprovar l’elasticitat de la superfície perquè siga molt més còmode que qualsevol de les altres superfícies rígides”.

Inauguración oficial Circuit 5k.
Inauguración oficial Circuit 5k.

En este primer tram falta per incorporar l’abalisament, la senyalització i il·luminació, qüestions que se n’aniran incorporant a partir del mes de maig quan estiga tot el traçat complet després que es vagen obrint nous trams d’este Circuit 5K, que s’està desenrotllant en diversos punts alterns per a no interferir amb altres actuacions i esdeveniments.

Circuit 5K
Los primeros metros del Circuit 5K.

És un dia il·lusionant per a la Fundació. Després de molts mesos d’idear el projecte, de treballs ja en el terreny, veure que el carril 5K comença a ser una realitat és una satisfacció enorme. Animem tots els corredors que baixen al riu perquè usen esta instal·lació i la disfruten”, va indicar Elena Tejedor.

Lourdes Bernal, per la seua banda, va destacar “les millores que suposen per a l’ordenació del trànsit d’usuaris del riu. Serà molt positiu que els corredors, les bicicletes i els passejants tinguen cada un el seu lloc“.

Cristóbal Grau, per la seua banda, va incidir en el fet que “el circuit potencia les possibilitats de practicar activitat física dels milers de valencians que han decidit triar la carrera a peu com el seu esport. El jardí del Túria és un emblema de la nostra ciutat i la infraestructura que ha començat a prendre forma és necessària i imprescindible perquè València continue sent la ciutat del ‘running’”, va continuar el regidor d’esports.

Notícies relacionades